Help Oudere Australiërs Het Product Te Begrijpen

Het is een voortdurende uitdaging om duidelijke, nuttige informatie aan consumenten te geven op het moment dat ze het nodig hebben. Sommige advocaten en seniorengroepen zijn begonnen met het bewustmaken van de problemen met de uitvaartverzekeraar in hun publicaties.

Het leveren van een objectieve analyse van producten, alternatieven en waar u hulp kunt krijgen als iemand een slecht uitvaartverzekering product heeft gekocht, is een essentiële service die belangengroepen kunnen bieden.

Promoot Alternatieven

Een eenvoudig alternatief voor uitvaartverzekeringen is het openen van een speciaal spaarfonds voor het onvermijdelijke evenement. Dit kan mogelijk worden gemaakt en bevorderd door banken en andere instellingen die op maat gemaakte rekeningen kunnen creëren op basis van de behoeften van de consument met eenvoudige, regelmatige, incidentele of eenmalige betalingsopties.

Een Aantal Voorbeelden

Er zijn ook mogelijkheden voor maatschappelijke organisaties en de financiële sector om samen te werken om fit for purpose-producten te creëren. Een goed voorbeeld is Saver Plus, gemaakt door ANZ en de Brotherhood of St Laurence om gezinnen te helpen sparen voor educatieve uitgaven.

Ook Toegankelijk Voor De Mensen Met Lage Inkomens

Gezinnen met lage inkomens kunnen ook recht hebben op een rouwbetaling van het Department of Human Services, en anderen kunnen recht hebben op financiering via het Department of Veterans Affairs, hun vakbond of hun staats- of territoriumregering. De beschikbaarheid van deze fondsen moet worden medegedeeld aan in aanmerking komende partijen.

Verbetering Van Onthulling En Waarschuwingen

Regeringen, industrie en regelgevers hebben voorgesteld om zorgproducten voor uitvaartverzekeringen beter openbaar te maken, zodat consumenten op de hoogte zijn van de belangrijkste kenmerken en in staat zijn om eerlijke beoordelingen te maken.

In Welke Vorm Word Dit Verbeterd?

Dit kan in de vorm zijn van belangrijke factsheets (zoals binnenkort vereist voor woningbouwverzekeringen), die duidelijk waarschuwen voor de valkuilen of risico’s die aan producten zijn verbonden, en alternatieven die mogelijk beschikbaar zijn.

Ook Waarschuwingen Moeten Worden Aangepast

Geassocieerde waarschuwingen moeten worden opgenomen in advertenties om agressieve advertentietactieken te compenseren. De websites van verzekeraars moeten verplicht zijn om een ​​link naar de Money Smart-website van ASIC te plaatsen.

Een Aantal Punten Waardoor Het Beleid Van Uitvaartverzekeringen Verbeterd